تلفظ درست و صحیح قسمت مهمی در یادگیری هر زبانه،پس توی مقاله چطوری تلفظ زبان انگلیسی رو قوی کنیم؟ بهش میپردازیم. به ویژه وقتی که میخواین زبان انگلیسی یاد بگیرین. نوع تلفظ و صدای گفتارتون می تونه تأثیر زیادی در درک یا عدم درک مردم از صحبت هاتون و برداشت اولیه اونها از حرف هایی که میزنین باشه. برای همین شاید همیشه برای یادگیری تلفظ به مشکل بخوریم و نتونیم کلمات رو درست و جوری که باید ادا کنیم. نکته جالب در تلفظ اینه که فقط مسئله علمی یاد گرفتن تلفظ نیست، بلکه بیشتر یه مهارت بدنیه که باید به طور منظم تمرین کنین. ولی جای نگرانی نیست چون در اینجا قراره یاد بگیریم که چطوری تلفظ زبان انگلیسی رو قوی کنیم؟

چطوری تلفظ زبان انگلیسی رو قوی کنیم؟

هیچ میان بری برای یادگیری تلفظ کامل وجود نداره، با این وجود روش هایی وجود داره که می تونین با تمرین کردن اونها به شکل موثرتری تلفظ و مهارت های اون رو سریع تر تقویت کنین. پس نکاتی که میگیم رو انجام بدین و از همین امروز برای تقویت تلفظ خود زبان انگلیسیتون شروع کنین و یه قدم به هدف تون که تلفظ انگلیسی کامل و درست هست نزدیک بشین.

۱- به خودت گوش کن

شنیدن اشتباهات در تلفظ خودمون معمولا کار سختیه، چون ما بیشتر تمرکزمون روی برقراری ارتباط و صحبت های طرف مقابل هست تا تلفظ خودمون. اگه نمیتونین تلفظ خودتون رو بشنوین پس اصلاح اون هم کار سختیه. برای اینکار بهتره صدای خودتون رو با گوشی موبایل یا هر وسیله ی دیگه ای ضبط کنین و با دوباره گوش دادن صداتون اشتباهات رو دربیارین و اون رو یادداشت کنین و برطرفش کنین.

چطوری تلفظ زبان انگلیسی رو قوی کنیم؟

۲- با سرعت آرام صحبت کن

خیلی از زبان آموزان انگلیسی فکر می کنن که روان صحبت کردن به این معنیه که باید سریع صحبت کنن. این اشتباهه. خیلی سریع صحبت کردن عادت های بد رو تقویت می کنه و صدای گوینده رو عصبی و بلاتکلیف می کنه. آرام صحبت کردن بهتون فرصت می ده تا به درستی نفس بکشین و به چیزی که میخواین بگید فکر کنین. از اونجا که اروم حرف زدن بهتون فرصت می ده تا موقع حرف زدن فکر کنین، احساس آرامش بیشتری خواهین کرد و می تونین روی خارق العاده نشون دادن انگلیسی خودتون تمرکز کنین.

۳- تلفظتو قبل گفتن تصور کن

چشماتون رو ببندین و به چطوری تلفظ کردن قبل از گفتن فکر کنین. شکل دهان و صورتتون رو تصور کنین. اگه می خواین صدا رو به درستی تولید کنین، به شکلی که باید در داخل دهان خودتون ایجاد کنین فکر کنین.

چطوری تلفظ زبان انگلیسی رو قوی کنیم؟

۴- برای تلفظ با زبان و نحوه قرار دادن در تلفظ تمرین کن

تلفظ یک مهارت بدنیه. برای تلفظ در حال آموزش دهان خود به روش جدیدی برای حرکت و استفاده از عضلات مختلف هستین. هر روز روی صداهای سختتر تمرکز کنین. با تلفظ “Seven” مشکل دارین؟ زبان خودتونو بین دندان های خودتون قرار بدین (نیش نزنین) و هوا رو از دهنتون خارج کنین. احساس کنین هوا از بالای زبانتون حرکت می کنه.

۵- با بومی زبانان خودتو مقایسه کن

جلوی آینه بایستین تا موقع ایجاد صداهای خاص، وضعیت قرارگرفتن زبان، لب ها و شکل دهان خودتون رو ببینین. چیزی رو که میبینین با ویدئویی که یک بومی زبان صحبت می کنه با خودتون مقایسه کنین. برای یادگیری تلفظ از افراد متخصص – غیر از بومی زبانان، هیچ جایگزینی وجود نداره. پس گوش کن به برنامه های رادیویی انگلیسی و تلویزیون و فیلم رو به انگلیسی تماشا کن. هرچی که می شنوی تقلید کن – حتی اگه هنوز مطمئن نیستی که اونها چی می گن.

۶- تلفظ رو به تنهایی تمرین کن

مشکلات تلفظ همچنان ادامه داره تا زمانی که ما از اشتباه بترسیم. پس سناریوها رو بسازین – برای اولین بار با کسی ملاقات کنین، در رستوران سفارش بدین، راهنمایی بخواین – و بعد گفتگو رو خودتون شروع کنین. خجالتی نباشین!…

چطوری تلفظ زبان انگلیسی رو قوی کنیم؟

۷- یه دوست برای تمرین تلفظ زبان انگلیسی پیدا کن

دوستی رو پیدا کنین که علاقه مند به بهبود زبان انگلیسی باشه. پیام های ضبط شده رو مبادله کنین تا بتونین از نزدیک به تلفظ همدیگه گوش بدین. همینطور میتونین از سایتها و برنامه های مخصوص اینکار مثل hellotalk استفاده کنین.

۸- به لحن و استرس ها توجه کن

تلفظ خوب چیزی بیشتر از صداهای منفرده. این همینطور توی درک لحن (افزایش و سقوط صدا) و استرس هم هست (بعضی از اصوات در کلمات و بعضی کلمات در جملات بلندتر یا واضح تر از بقیه هستن). با تمرکز روی کلمه استرس و لحن، شعرها، سخنرانی ها و آوازها رو با صدای بلند بخونین.

۹- آهنگ بخون!

کلمات آهنگ های محبوب انگلیسی رو یاد بگیرین و همراه اونها بخونین. آواز بهتون کمک می کنه تا آروم باشین و فقط این کلمات رو یاد بگیرین، همینطور به ریتم و لحنتون کمک می کنه.

دفعه دیگه که فرصتی پیدا کردین هر یک از این نکات رو امتحان کنین و ببینین کدوم یکی از اونها براتون بهتره. یادتون نره، همه اونها بهتون کمک می کنه تا به عنوان بخشی از تمرین منظم به اهداف خودتون برسین. آیا برای بهبود تلفظ انگلیسی خود آماده این؟

امیدوارم از مقاله لذت برده باشین و براتون مفید بوده باشه. با توجه به روش ها و نکاتی که گفتیم میتونین همین الان با انجامشون کلی روی درست تلفظ کردن کلمات تمرکز و پیشرفت کنین فقط کافیه نکاتی رو که گفتیم جدی بگیرید و انجامشون بدین.

یکی از پیشنهاد ها برای آموزش آنلاین میتونه آکادمی مجازی ۲۴talk باشه که با داشتن اساتید با تجربه و تیم پشتیبانی قوی ،همه دوره های بزرگسالان ، نوجوانان ، کودکان و مخصوصا دوره های صرفا مکالمه که تخصص خاصی در اون داره رو پوشش میده و روش های آموزشی مخصوص متناسب با هر سنی رو داره. و هدفش نتیجه بخش بودن کلاسها و دوره ها ست.