منظور از 24/7
۲۴/۷

منظور از ۲۴/۷ چیست؟

در زبان انگلیسی، استفاده از اعداد به عنوان جایگزینی برای کلمات و یا عبارات خاص بسیار رایج میباشد. یکی از این جایگزین‌هایی که اتفاقا بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، عبارت ۲۴/۷ میباشد.

خیلی وقت‌ها پیش می آید که هنگام صحبت کردن با اطرافیان و یا دوستانمان تاکید داریم روی زمانی که صرف کاری که دوست داریم میتوانیم بکنیم، و یا اینکه بخواهیم به طور پررنگ‌تر از عبارت همیشه، هرروز و هر ساعت استفاده کنیم؛

به طور مثال به جمله‌ی “من میتوانم هر ساعت از شبانه‌روز بازی کامپیوتری انجام دهم” و یا جمله‌ی ” این شرکت در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات مشتری دارد” دقت کنید، هنگامی که بخواهیم این جملات را به زبان انگلیسی بیان کنیم، به جای عبارت هر ساعت از شبانه روز میتوانیم از عبارت ۲۴/۷ استفاده کنیم.

۲۴/۷  (و یا ۲۴-۷-۳۶۵) نشان دهنده تکرار مداوم یک اتفاق

۲۴/۷  و یا ۲۴-۷-۳۶۵ نشان میدهد اتفاقی در کل روز و هر روز هفته و سال رخ می‌دهد یا در دسترس است به کار میرود، به این صورت که هیچ توقفی وجود ندارد و همیشگی است. مفهوم ۲۴/۷ را می‌توان با عبارت های دیگری مانند All day and All night، Round the clock، At all times، Ceaseless، Day and Night و یا Endless به معانی تمام روز و تمام شب، شبانه روزی، در تمام زمان‌ها، بی‌وقفه، شب و روز و بی‌پایان نیز به کار برد.

۲۴/۷ در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد

طبق فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، اولین استفاده ثبت شده از عبارت ۲۴/۷ سال ۱۹۸۳ در یکی از مجله‌های ورزشی ایالات متحده است.

جری رینولدز بسکتبالیست آمریکایی با استفاده کردن از این عبارت برای توصیف تا همیشه خوب بودن پرش خود

با گفتن این جمله “۲۴ ساعت شبانه روز، هفت روز هفته، ۳۶۵ روز در سال” اعتبار آن را به خود اختصاص داد.

متعاقباً ۲۴/۷ به عنوان جایگزینی برای کلمات Constantly و continually در این زبان به کار گرفته شد

و به سرعت در دنیای تجارت به عنوان روشی جذاب برای توصیف خدماتی که شبانه روز کار می‌کنند، استفاده شد. البته با ظهور تجارت مبتنی بر وب، این مفهوم در پایان قرن بیستم اهمیت جدیدی پیدا کرد.

برای مثال‌های مورد استفاده در دنیای تجارت می‌توان به در دسترس بودن برخی خدمات (مانند خدمات اضطراری)، کسب‌وکارهای خاص (مانند برخی سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها)، در دسترس بودن وب‌سایت‌ها یا پخش‌ها و یا میزان تعهدی که یک فرد نسبت به یک کار و یا شغلی دارد.

تاریخ ۲۴ ام جولای

 مثال جالب دیگری که می‌توان در رابطه با استفاده از عبارت ۲۴/۷  به آن اشاره کرد، تاریخ ۲۴ ام جولای ( ماه هفتم سال) در تقویم انگلیسی‌ها می‌باشد

. گوردون براون نخست وزیر انگلستان در اوایل روی کار آمدنش اعلام کرد که می‌خواهد ۲۴ جولای را روزی برای تجلیل از داوطلبان انجام کار و وظایفی که به صورت شبانه روزی و یا به عبارتی ۲۴/۷ انجام میدهند قرار داده شود.

و اما اگر بخواهیم به مثال‌های لغوی و به زبان انگلیسی اشاره کنیم می‌توانیم به جملات زیر توجه کنیم:

مثال کاربردی

Doctors & nurses work twenty-four seven, They work all the time

به معنای پزشکان و پرستاران بیست و چهار از شبانه روز را کار می کنند. آنها همیشه کار می کنند.

You can call me twenty-four seven, I am always happy to help you

به معنای تو می‌توانی هر ساعتی از شبانه روز با من تماس بگیری، من همیشه خوشحال میشوم که به تو کمک کنم.

و یا The store near my house is open twenty-four seven،

به معنای مغازه نزدیک خانه من شبانه روزی باز می‌باشد

خلاصه منظور از ۲۴/۷

به طور خلاصه با یکی از عبارات پر کاربرد زبان انگلیسی آشنا شدیم . و موارد استفاده از آن را دیدیم و متوجه شدیم استفاده از اعداد در زندگی روزمره ما بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و متوجه ششدیم منظور از ۲۴/۷ چیست.

میتوانید جهت آشنایی با دیگر اصطلاحات زبان انگلیسی به این قسمت مراجعه نمایید.