آموزش زبان انگلیسی با اخبار

یادگیری زبان انگلیسی با اخبار!! شاید این جمله را مکرر شنیده باشید که گوش دادن به اخبار انگلیسی میتواند تاثیر بسزایی در یادگیری شنیداری ما داشته باشد. 
مقاله های خبری انگلیسی شما را با طیف وسیعی از واژگان مهم روزمره آشنا میکنند، و در نهایت برای تسلط بیشتر به ساختار به کمک شما خواهند آمد.

چند راهکار مفید یادگیری زبان انگلیسی با اخبار :

در زیر به چند مورد از راهکار های مفید این مورد اشاره میکنیم.

۱٫ منابع یادگیری اخبار انگلیسی را در سطح خود انتخاب کنید.

اگر مبتدی هستید، نگران نباشید، می توانید اخبار را به صورت آنلاین در سطحی که برای شما مناسب است تماشا کنید و بخوانید.  سپس با سرعتی که متناسب با روحیه ی آموزش پذیری شماست به سراغ مطالب و داستان های دشوارتر بروید.

آموزش زبان با اخبار مجموعه ۲۴talk
آکادمی زبان ۲۴talk جهت افزایش کیفیت آموزش زبان انگلیسی در مجموعه خود برای زبان آموزان دوره ای را با همین نام اراعه کرده است.


E-News
سایت  از جمله منابع بسیار کاربردی در این زمینه هست که به طور خاص برای مخاطبان زبان انگلیسی ساخته شده است . از مزیت های این سایت گزارش های هفتگی انگلیسی  برای زبان آموزان در سطوح پیشرفته، متوسطه و ابتدایی است.

نکته :
برای پیشرفت بهتر و سریع تر لیستی از کلمات کلیدی برای هر مقاله به همراه معانی ان‌ها تهیه کنید .


اگر در مسیر درست قرار بگیرید و هر مقاله خبری را با هر سه نسخه تمرین کنید در مدت زمان کوتاهی با کلمات مترادف و هم معنی زیادی اشنایی پیدا خواهید کرد و مطمئنا از سطح خود فراتر می روید.

۲٫ اخباری که متناسب با علایق و سلیقه ی شماست را دنبال کنید

اگر به سیاست و حواشی آن علاقه ای ندارید دست نگه دارید! تنوع گسترده ای از موضوعات در زمینه اخبار وجود دارد. دنبال علاقه و جهت گیری ذهنی خود باشید .


شنیدن و بررسی اخبار درحیطه موضوعاتی که به آنها اهمیت می دهید، انگیزه شما را برای یادگیری را نه تنها  حفظ می کند بلکه دو چندان میکند . به علاوه، این فقط یک ترند جالب تر برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار است.

۳٫ اخبار را با صدای بلند در حالی که خودکار در دست دارید بخوانید

اگر کلمه ای را نمی دانید، آن را یادداشت کنید.

اگر در ادامه به مفهوم دست پیدا نکردید و پاراگراف های بعدی کمک کننده نبود، به عقب برگردید و آن را در فرهنگ لغت جستجو کنید. فرض کنید مقاله ای را شروع کردید و با کلمه ی خاصی مواجه شدید که معنای ان را نمیدانید.

روال بر این است که در خط بعدی معنای مورد نظر نمایان خواهد شد، اما به هرحال شما خودکار خوذد را برای نوشتن آماده کرده اید به جای دست بردن به دیکشنری به خواندن ادامه دهید.

اگر معنی روشن نشد کلمه را شکار کنید و به لیست خود اضافه کنید.خواندن اخبار یک راه عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است زیرا مقالات معمولا کوتاه هستند و دایره لغات به کار رفته در هرموضوع معمولا یکسان هستند.


این بدین معنی است که اگر مجدد موضوع مشابه این خبر مطرح شود باتوجه به مسیر یادگیری و تمرینی که سپری کردید، شما حرفی برای  گفتن دارید !

اگر کلمه ای را در یک ویدیوی آنلاین نمی دانید، دکمه مکث را فشار دهید و کلمه را یادداشت کنید. بعداً به آن برگردید و بهترین معادل را برایش پیدا کنید .

نکته :

زیرنویس ها کمک رسان خوبی هستند.

وجود زیرنویس برای ویدیوها می تواند تفاوت زیادی در یادگیری زبان انگلیسی ایجاد کند. ویدیو را با صدا پخش کنید و با دقت به تلفظ آن گوش دهید. سپس به عقب برگردید و همان بخش را دوباره پخش کنید، اما این بار با صدای خاموش. زیرنویس ها را با صدای بلند بخوانید.

و اما چرا ؟

شما قبلاً محتوایی را متناسب با سطح یادگیری خود و موضوعات مورد علاقه خود انتخاب کرده اید. خواندن متن همراه با ویدئو به شما کمک می کند تا واژگان انگلیسی را بر روی چیزهایی که مورد علاقه شما هستند بسازید، به علاوه اعتماد به نفس بیشتری در تلفظتان به شما می دهد.

سخن آخر یادگیری زبان انگلیسی با اخبار :

چرا یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار ؟

واژگان مرتبط و به روز را بیاموزید

زبان برگرفته از درک مسائل زندگی واقعی است.

برنامه های خبری بر موضوعاتی که به آنها اهمیت می دهیم و نحوه ی زندگی ما توام با این مسائل  متمرکز هستند . بنابراین یادگیری در این بستر که عجین شده با زندگی واقعی ماست میتواند به شدت تاثیر گذار باشد.

پس این راه یادگیری منطقی را دست کم نگیرید.

خواندن یا گوش دادن به اخبار شما را در جریان گفتمان فعلی و روزمره  قرار میدهد و سطح  دانش انگلیسی محاوره ای  شما را به روز نگه می دارد.

نه تنها واژگان ضروری برای مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به دست خواهید آورد، بلکه همچنین خواهید آموخت که چگونه این موضوعات در دنیای انگلیسی زبان شکل گرفته و با آنها برخورد می شود.


همچنین جهت یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ ، ده روش یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی میتوانید مقالات سایت را مطالعه کنید.