در برنامه مکالمه انگلیسی در محل کار: جلسه کاری می شنویم که امروز در شرکت تیپ تاپ تریدینگ Tip Top Trading قراره یه جلسه برگزار بشه! برنامه این جلسه کاری تعیین شده اما رییس شرکت، پال، نمی تونه به موقع به جلسه برسه. پال از آنا خواسته تا جلسه رو بدون اون شروع کنه. آنا حالا باید یاد بگیره که چجوری یه جلسه کاری برگزار کنه. اما همین که میاد شروع کنه پال سر میرسه و مثل اینکه خبرهای خیلی خوبی هم برای آنا داره.

اگه تو هم دنبال این هستی که همراه آنا اصطلاحات انگلیسی لازم برای برگزاری یه جلسه کاری رو یاد بگیری این برنامه رو از دست نده!

اصطلاحاتی برای برگزاری یک جلسه کاری

این قسمت از مکالمه انگلیسی در محل کار: رفع سوتفاهم به توضیح اصطلاحاتی می پردازه که با استفاده از اون ها میتونی یه جلسه کاری رو برگزار کنی.

عباراتی که از این برنامه یاد میگیری این هاست:

There are four items on the agenda today.

در جلسه امروز چهار موضوع رو قراره راجع بهش صحبت کنیم.

Firstly…

اولا…

Secondly…

دوما

After that…

بعد از اون…

Then…

سپس…

And finally…

و بالاخره…

Any other business.

موضوعات دیگری که در برنامه جلسه نیست.

And then we can wrap up.

و بعدش میتونیم جلسه رو تموم کنیم.

سوال چالشی برای تست مهارت شنیدن:

What was the second item on the agenda for today’s meeting?

دومین موضوع جلسه امروز چی بود؟

هنگام تماشای این برنامه سعی کن به حرف‌هایی که بین شخصیت‌های مختلف رد و بد میشه خوب گوش کنی تا جواب این سوال رو پیدا کنی.

برای این که جوابت رو چک کنی، به انتهای صفحه برو و جواب درست رو اونجا ببین.

BBC English at Work: 20 – The team meeting – Setting an agenda for a meeting

مکالمه انگلیسی در محل کار: جلسه کاری

متن انگلیسی:

Narrator
Hello, welcome back to Tip Top Trading. An office meeting has been scheduled, but Paul is running late. He’s asked Anna to take charge and start the meeting without him.

Denise
Here you go Anna, it’s a print-out of the agenda for the meeting.

Anna
Thank you. Oh dear, I’m not sure if I know the right words to start meetings.

Narrator
Well, you can say something like: Thank you for coming. There are five items on the agenda today.

Anna
Items?

Narrator
It’s a fancy way of saying ‘things’. Then you list them: Firstly, secondly, after that, and then, finally…

Anna
Yes, that’s easy.

Narrator
At the end there is often something called Any other business.

Anna
Any other business?

Narrator
That’s anything else that wasn’t listed on the agenda, but that people want to talk about. I expect Tom will want to talk about how great he is and Denise will want to talk about her new hairdresser or something. Then when it’s time for the meeting to end, you can say: Let’s wrap up. It means ‘Let’s finish’.

Anna
To wrap up. OK, I’ll do my best. Ooh, it’s time, everyone is gathering. Thank you… thank you for coming. Paul will be here soon, but he asked me to start the meeting. There are… one, two, three, four items on the agenda today. Firstly, the stock management systems. Secondly, plans for a team-building activity. After that, the colour of our new apples and finally any other business, before we can wrap up.

Paul
Oh golly gosh, there you are, here I am, good. Hello everyone. Sorry I’m late.

Anna
I’d just opened the meeting.

Paul
Great. Remind me what the first item on the agenda is?

Anna
Stock.

Paul
Stock? Stock, stock, stock. Ah yes, stock management systems, yes, right. Well, that’s mainly to announce that we need to start developing a good stock management system so we can meet the huge demand I’m expecting for these laser-curved fruits. Anna, I’d like you to lead on that. 

Anna
Me? You want me to be in charge of the stock management systems?

Paul
Anna’s had some excellent ideas already and I think she’ll do a great job. For these new fruits, stock control will be key to supplying our customers with laser-curve oranges, laser-curve lemons, laser-curve pomegramates…

Narrator
Well, that was good news for Anna – but not surprising after all her hard work. She opened the meeting well, too. Here’s a reminder of the phrases she used:

Thank you for coming.

There are four items on the agenda today.

Firstly…

Secondly…

After that…

Then…

And finally…

Any other business.

And then we can wrap up.

There’s only one problem for Anna now, winning over Mr Ingle the warehouse manager – that won’t be easy. Well, time for me to wrap up now. See you soon! Bye!

جواب سوال چالشی مهارت شنیدن:

What was the second item on the agenda for today’s meeting?
Plans for a team-building activity.

جواب: برنامه فعالیت های تیمی

امیدوارم از این قسمت از برنامه مکالمه انگلیسی در محل کار لذت برده باشی.

اگه برای تمرین بیشتر به کمک نیاز داشتی پیشنهاد می‌کنم تو دوره‌ی مکالمه زبان انگلیسی آکادمی 24talk شرکت کنی. این دوره کاملا آنلاین و به صورت کلاس‌های چهارنفره برگزار میشه. دوره ی مکالمه زبان انگلیسی 24talk سطح بندی داره و تمرکزش روی مکالمه است و بهت کمک میکنه تا در کوتاه ترین زمان انگلیسی رو طبیعی و روان صحبت کنی و بتونی با انگلیسی زبان‌ها راحت ارتباط بگیری!

برای دسترسی به قسمت های قبلی این برنامه از صفحه ی مکالمه انگلیسی در محل کار آکادمی مجازی زبان انگلیسی 24talk دیدن کنید.