زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه

در برنامه مکالمه انگلیسی در محل کار: ایمیل زدن می شنویم که آنا بلد نیست چجوری ایمیل بزنه. مدتیه که درگیر درست کردن سفارش لیموهای Imperial آقای لایمه و حالا که وقتش شده به آقای لایم ایمیل بزنه که سفارش آماده است از اصطلاحاتی تو ایمیلش استفاده میکنه که حرفه ای نیست و رییس شرکت تیپ تاپ تریدینگ Tip Top Trading پال از کارش ایراد میگیره.

الان آنا نیاز به کمک تام داره تا بهش یاد بده چه جوری یه ایمیل حرفه ای بنویسه. آنا با کمک تام ایمیل رو می نویسه و برای آقای لایم می فرسته اما آیا قضیه با همین ختم به خیر میشه؟

اصطلاحاتی برای ایمیل زدن

این قسمت از مکالمه انگلیسی در محل کار: ایمیل زدن به توضیح اصطلاحاتی می پردازه که با استفاده از اون ها میتونی به طور صحیح و حرفه ای به زبان انگلیسی ایمیل بنویسی.

عباراتی که از این برنامه یاد میگیری این هاست:

Dear Mr Lime…

آقای لایم عزیز…

I hope you are well.

امیدوارم حالتان خوب باشد.

I am writing regarding…

(این ایمیل) را بابت (این موضوع) می نویسم.

Please could you confirm…

لطفا در صورت امکان تایید کنید

Best wishes.

با آرزوی بهترین ها.

سوال چالشی برای تست مهارت شنیدن:

What is Anna trying to confirm in her email?

آنا سعی در تایید کردن چه موضوعی در ایمیلش دارد؟

هنگام تماشای این برنامه سعی کن به حرف‌هایی که بین شخصیت‌های مختلف رد و بد میشه خوب گوش کنی تا جواب این سوال رو پیدا کنی.

برای این که جوابت رو چک کنی، به انتهای صفحه برو و جواب درست رو اونجا ببین.

BBC English at Work: 18 – The Email – Writing an email

مکالمه انگلیسی در محل کار: ایمیل زدن

متن انگلیسی:

Narrator
Hello, Anna’s just arrived at her desk to start the day at Tip Top Trading. Paul is walking towards her, eating a biscuit, he looks a bit bothered.

حتما این پست را بخوانید   IELTS Cue Card شماره 18 : توصیف یک کسب‌و‌کار کوچک موفق

Paul
Anna?

Anna
Yes, Paul.

Paul
Come and have a biscuit in my office.
Now Anna, about Mr Lime.

Anna
I didn’t say yes!

Paul
Pardon? Yes to what?

Anna
Oh, nothing.

Paul
You sent him an email yesterday and copied me in.

Anna
Yes.

Paul
Your email reads: boxes ok. pls c-d-u cfirm wnt 300 ta.

Anna
Yes: please could you confirm you want 300.

Paul
Right. Now that’s not really the best way of writing an email to a client, is it?

Anna
Oh.

Paul
Please could you re-send your message to Mr Lime, using actual words that make sense.

Anna
Okay.

Paul
Thank you. Have a chocolate crunchy!

Anna
Thanks.

Tom
Morning Anna.

Anna
Hello.

Tom
Let me guess, Paul just spoke to you about your email?

Anna
How do you know?

Tom
You copied me in remember, I just read it – or tried to.

Anna
But what’s the problem? Other people write like that!

Tom
No, maybe some people write text messages like that in an SMS message on their phones, but that is completely the wrong style for an email to a client.

Narrator
Okay Anna, let’s stop listening to Tom, he’s a waste of space. These are the kinds of phrases you need in a business-related email:
Dear Mr Lime…
I hope you are well.
I am writing regarding…
Please could you confirm…
Yours sincerely, or
Best wishes.

Anna
Thank you! I’ll rewrite my message. There! I’d better get it checked before I send. Denise?

Denise
(On the phone) yes… the other problem with Stephanie is that her legs are just too long…

Anna
Oh, she’s on the phone.

Denise
… yes, like trees…

Anna
I’ll have to ask Tom. Tom?

Tom
Mm?

Anna
Could you read this through before I send it?

Tom
Hang on, Anna, let me just finish this sentence. It’s really important. I’m ready, let’s have a look. Okay. (reading) Dear Mr Lime, I hope you are well. I am writing regarding your request for luxury boxes for the Imperial Lemon Delivery. We will indeed be able to supply them. Please could you confirm that you want 300. Best wishes, Anna.

حتما این پست را بخوانید   دانلود کتاب Check Your Vocabulary for Academic English

Anna
Well?

Tom
It’s good, it’s much better. Send it. Hopefully Mr Lime will think your last message was just someone sitting on your keyboard by mistake.

Anna
Thanks.

Tom
You’re not…

Anna
What?

Tom
Nothing. It’s none of my business.

Anna
What?

Tom
You’re not ever going to go to lunch with Mr Lime are you? I mean, in a non-business way…

Anna
No of course not!

Tom
I mean I don’t care… it’s just… important to… stay professional.

Anna
Yes.

Narrator
Hmmm…. well, I had a feeling Anna’s email was going to cause problems. But at least she won’t make a mistake like that again. Here’s a reminder of the phrases she used in her new, improved email.

Dear Mr Lime…

I hope you are well.

I am writing regarding…

Please could you confirm…

Best wishes.

Until next time, bye!

جواب سوال چالشی مهارت شنیدن:

What is Anna trying to confirm in her email?
That her company can provide 300 luxury boxes to Mr Lime.

جواب: اینکه شرکتش میتونه ۳۰۰ جعبه باکلاس برای آقای لایم بفرسته.

امیدوارم از این قسمت از برنامه مکالمه انگلیسی در محل کار لذت برده باشی.

اگه برای تمرین بیشتر به کمک نیاز داشتی پیشنهاد می‌کنم تو دوره‌ی مکالمه زبان انگلیسی آکادمی ۲۴talk شرکت کنی. این دوره کاملا آنلاین و به صورت کلاس‌های چهارنفره برگزار میشه. دوره ی مکالمه زبان انگلیسی ۲۴talk سطح بندی داره و تمرکزش روی مکالمه است و بهت کمک میکنه تا در کوتاه ترین زمان انگلیسی رو طبیعی و روان صحبت کنی و بتونی با انگلیسی زبان‌ها راحت ارتباط بگیری!

برای دسترسی به قسمت های قبلی این برنامه از صفحه ی مکالمه انگلیسی در محل کار آکادمی مجازی زبان انگلیسی ۲۴talk دیدن کنید.