کاربرد ۱۰ عبارت در ایجاد ارتباط کلامی با مخاطب زبان انگلیسی

شاید اولین عبارتی که به ذهن شما خطور می کند تا به مخاطب زبان انگلیسی خود بگویید که با او موافق هستید، عبارت Me too، Same here یا I think so, too باشد. اما در مواقعی که بخواهید علاوه بر نشان دادن توافق به طرف مقابل ، تجربه و احساس مشابه خود را بیان کنید، استفاده از دیگر عبارات منطقی تر به نظر می رسد. در این مقاله به این نوع از عبارات که سبب ایجاد ارتباط کلامی(حرفه ای تر) می شود می پردازیم.

یکی از روش های جامع ایجاد ارتباط کلامی در دنیای امروز، استفاده از اینترنت، شبکه ی جهانی و دوستیابی به صورت آنلاین است. از این طریق می توانید با ایجاد مکالمات روزمره با انگلیسی زبان ها، توانایی خود را بسنجید. همچنین استفاده و شرکت در دوره مکالمه آنلاین میتونه کمک بزرگی به پیشرفت شناخت اصلاحات کاربردی و پیشرفت مهارت Speaking شما بشه و قطعا این کار باعث رشد و پیشرفت توانایی های زبانی شما خواهد شد.

عبارات کاربردی

بیان عبارت “I feel the same way”

مثال :

درصورتی که احساس مشترکی با مخاطب خود دارید از این عبارت استفاده کنید. در جدول پایین، شخص دوم(Arisa) احساس مشترکی با Nina نسبت به کشور مکزیک دارد:

در مکالمه ی بعدی، پارتنر دوم احساس مشترکی نسبت به یک فیلم سینمایی دارد:

برای افرادی که زبان انگلیسی را بصورت مادرزاد آموخته اند، عبارت “I feel the same way” شباهت بسیار زیادی به دیگر عبارات ذکر شده دارد. با این حال، بعضی از محققان استفاده از کلمه ی “I feel” را به احساسات انسان ربط داده اند.

بیان عبارت “I know how you feel”

استفاده از این عبارت نیز احساسات شخص را نشان می دهد. پیشنهاد می شود از این عبارت برای دلداری دادن به شخص ناراحت یا عصبانی استفاده شود. کلمه ی مشابه آن در زبان فارسی، “درکت می کنم” است. در واقع به مخاطب خود نشان می دهید که تجربه ی احساسی مشابهی را مثل او تجربه کرده اید. این نکته در مکالمه ی بعدی توسط Jim استفاده شده است تا احساس مشابه خود را نشان دهد:

مثال :

البته برخی روانشناس ها اعتقاد دارند که این عبارت معنای درستی ندارد و شاید موجب ناراحتی بیشتر مخاطب شود. چون هیچ کس توانایی کامل درک احساسات دیگران را ندارد!

بیان عبارت “I know what you mean”

مثال :

در واقع با گفتن این جمله به مخاطب نشان می دهید که دلیل طرز برخورد یا احساسات او را درک می کنید. برای مثال، در این مکالمه Arisa نشان می دهد که دلیل علاقه ی مخاطب به کشور مکزیک را درک می کند.

بیان عبارت “(I can relate to that)”

اگر قصد دارید به مخاطب خود نشان دهید که تجربه یا موقعیت او را درک می کنید، استفاده از عبارت “I can relate to that” به شما کمک خواهد کرد. این عبارت در کمدی و لطیفه گویی نیز کاربرد زیادی دارد.

بیان عبارت “Agreed!”

برای بیان همراهی و توافق کامل با مخاطب، از عبارت “Agreed” استفاده می شود. این عبارت، کوتاه شده ی جمله ی “It is agreed” است که دیگر در زبان انگلیسی کاربردی ندارد.

مثال:

بیان عبارت “Tell me about it”

استفاده از این عبارت تاکیدی بر درک کامل شما از گفته های مخاطب است. در مکالمه ی بعدی، شخص دوم با استفاده از عبارت “Tell me about it”، تنفر(مشترک با مخاطب) نسبت به یک نوع حشره را بیان می کند. کاربرد دوم این عبارت در جملات طعنه آمیز است. زمانی که مخاطب مطلبی را بگوید و شما کاملا از آن خبر داشته باشید، استفاده از عبارت “Tell me about it” حالت طعنه خواهد داشت. معادل فارسی آن “خوب شد گفتی” است.

مثال :

بیان عبارت “I know, right?”

برای ابراز توافق، حس و تجربه ی کامل از موقعیت و احساسات مخاطب از عبارت “I know, right?” استفاده می شود. مخفف این عبارت “IKR” است.

مثال :

بیان عبارت “I get you”

این اصطلاح عامیانه برای نشان دادن این که شما شرایط مخاطب خود را درک می کنید استفاده می شود.

بیان عبارت “I hear you”

برای اینکه به مخاطب نشان دهید که به صحبت های او گوش می کنید و هم زمان احساسات او را درک می کنید، از عبارت(عامیانه) “I hear you” استفاده کنید.

بیان عبارت “(I’m with you on that)”

یکی دیگر از عباراتی که نشان دهنده ی احساسات مشترک است، “I’m with you” است. شدت و درجه ی ابراز احساسات در این عبارت بیشتر از هر نوع دیگری است. برای مثال، در مکالمه ی بعدی شخص دوم نه تنها با مخاطب خود موافق است، بلکه موقعیت مشابهی را نیز تجربه کرده است. پس علاوه بر همدردی، حمایت و تایید صحبت نیز اتفاق می افتند:

مثال :

موارد مشابه این عبارت که تاکید بیشتری نشان می دهند: “I’m right there with you,” “I’m completely with you (on that)” یا “I’m with you all the way.”

خلاصه ی مطالب ذکر شده در رابطه با کاربرد عبارات در ایجاد ارتباط با مخاطب زبان انگلیسی:
عبارات کلیدی ذکر شده در این مقاله:
I feel the same way. معادل ” من هم همین حس را دارم”
I know how you feel. معادل ” درکت می کنم”
I know what you mean. معادل ” میفهمم چی میگی”
I can relate (to that). *
Agreed! معادل ” شدیدا موافقم!”
Tell me about it! معادل ” حرف دل منو زدی” و “خوب شد گفتی (طعنه)”
I know, right? *
I hear you. *
I get you. *
I’m with you (on that).

*مشابه عبارت ” درکت می کنم” (به طور کلی)

عبارات شماره ی ۱ تا ۴ کاملا استاندارد هستند و در ارتباطات رسمی استفاده می شوند. عبارات ۵ تا ۷ غیر رسمی به حساب می آیند و استفاده ی آن ها در موقعیت های رسمی پیشنهاد نمی شود. عبارات شماره ی ۸ تا ۱۰ نیز عامیانه هستند و معمولا توسط مردم محلی استفاده می شوند.
شما هم از این جملات، اصطلاحات و عبارات در مواقعی که با مخاطب زبان انگلیسی رو به رو می شوید استفاده کنید تا در ذهن خود و مخاطب به یک فرد حرفه ای و زبان شناس تبدیل شوید.

آکادمی آنلاین ۲۴talk با طراحی دوره های صرفا مکالمه محور روی این مهارت تمرکز زیادی گذاشته که این امکان رو فراهم کرده که بتونید با مربی بیشتر مکالمه کنید و د ر این زمینه خودتونو بیشتر تقویت کنید.