در پست های قبلی درباره برترین کتاب های آموزش زبان برای کودکان و بزرگسالان صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم با دید کلی تر به بررسی کتاب های یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم. بهترین کتاب زبان انگلیسی ممکن است برای هر سطحی باشد. صرفا کتاب های مبتدی یا حرفه ای بهترین نیستن. به همین دلیل ما بهترین ها را در دو دسته ی مبتدی و حرفه ای دسته بندی کرده ایم و به ترتیب سختی ۱۰ منبع مطالعاتی رو به شما معرفی کنیم.

بهترین کتاب زبان انگلیسی مناسب مبتدی ها

افرادی مبتدی یا کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اند، باید با احتیاط بیشتری نسبت به انتخاب کتاب اقدام کنن. بهترین کتاب زبان انگلیسی برای افراد مبتدی کتابی هست که اصول و استاندارد های یادگیری رو رعایت کرده و در عین حال خسته کننده نباشد. حالا ببینیم ۵ کتاب برتر برای افراد مبتدی کدام اند؟

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“English for everyone course book: Level 1 beginner”

این کتاب یکی از سری کتاب های آموزشی انتشارات  DK هست که از بهترین و مشهورترین ها در نشر کتاب های آموزشی در دنیاست. در این کتاب میتونید با کلمات مختلف و پایه ای انگلیسی مثل لغات مربوط به منزل، محل کار، اوقات فراغت و غیره آشنا بشید. این کتاب “مشخصا” برای یادگیری زبان به صورت خودآموز طراحی و تدوین شده و برای کسانی که دنبال منبع مطالعه راحت و قابل فهم هستند بسیار مناسبه.

در این کتاب با ترکیب طیف وسیعی از فعالیت ها به تمام مهارت های لازم و مهم یادگیری زبان (speaking, reading, listening, writing) توجه شده که شامل تعداد زیادی تمرین های بصری و تمرین هایی که روی گرامر و کلمات تمرکز دارند میشه.

همچنین تمرین ها و درس های صوتی کتاب به شکل آنلاین و یا از طریق اپلیکیشن موبایل قابل دسترس هستن.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“Cutting edge: Elementary”

انتخابی بسیار خوب برای زبان آموزان مبتدی که دنبال شخصی سازی یادگیری هستند! چون انواع بسته های مطالعاتی این کتاب برای خرید موجود هست. مثلا میتونید از ترکیب کتاب دانش آموز، کتاب فعالیت ها، کتاب معلم، کتاب تمرین با پاسخ ها، تمرین صوتی آنلاین، لابراتوار انگلیسی آنلاین و یا سی دی و دی وی دی این مجموعه به دلخواه خریداری کنید.

کتاب دانش آموز و DVD همراه اون شامل ۱۲ درس میشه که هر درس تمرین های ویدیویی و صوتی مخصوص خودش رو داره. تمرین های کتاب به مسائل فرهنگی و دغدغه های جهانی توجه داشته.

یک بخش جالب از این کتاب پورتال همراه آنلاین اون به نام MyEnglishLab هست که پیشنهاد می کنیم کتاب رو با نسخه آنلاینش خریداری کنید.

برای خرید این کتاب با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید.

MyEnglishLab نه تنها تمرین های ویدیویی و صوتی داره، بلکه با استفاده از این ابزار میتونید صدای خودتونو ضبط کنید که به تلفظ درست شما بسیار کمک میکنه.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“Practice makes perfect: Basic English”

این کتاب همونطور که از اسمش هم مشخصه بیشتر حالت تمرینی داره. درس ها کوتاه و مختصر و بقیه محتویات کتاب به تمرین و فعالیت های مختلف تعلق داره. در کل این کتاب ۵۳ درس داره که موضوعاتی مثل زمان افعال، صفت های ملکی، حروف اضافه، منفی کننده ها و غیره رو دربر میگیره. هر درس روی یک قانون گرامری مانور میده و تقریبا ۱۵ دقیقه زمان لازم دارید که یک درس رو مطالعه کنید.

برای مثال یکی از درس ها به جای نشان دادن تمام افعال ماضی که در زبان انگلیسی وجود داره تنها به موضوع افعال “to be” در گذشته می پردازه. هر کدوم از درس ها مختصر و سه صفحه ای و پر از مثال های کاربردی هستن.

قسمت  language lab این کتاب که هم از طریق کامپیوتر و هم موبایل قابل دسترس هست. ۴۰ تا تمرین صوتی برای تلفظ، تمرین ضبط صدا و ارزیابی پیشرفت داره.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“English made easy: volume one”

این کتاب بیشتر برای زبان آموزان بصری مناسبه. شیوه آموزش این کتاب کاملا بر اساس عکس هست. مفاهیم هر درس با تعداد زیادی عکس همراه با متن مربوط به اون توضیح داده شده.

این کتاب شامل ۲۰ درس میشه  که هر درس هم با معرفی لغات جدید شروع میشه که اونها رو در طول درس خواهید دید. درس ها موضوعات متنوعی دارن مثل معرفی اشخاص، شروع مکالمه، بحث درباره مشاغل، خرید کردن و زمان.

در انتهای هر درس یک قسمت “reading” هست که تمام لغت ها و گرامر جدید همون درس رو دربرمیگیره. با خوندن این قسمت یک مرور کلی روی آموخته های اخیرتون انجام میشه.

بعد از هر چهار درس هم درس پنجم به مرور ۴ درس قبلی می پردازه تا به یادگیری شما بیشتر کمک کنه.

“Global beginner coursebook”

کتاب با دقت زیادی مخصوص بالا بردن مهارت مطالعه (reading)  با موضوع های متنوع جهانی مخصوص بزرگسالان طراحی شده. کلمات جدید از طریق موضوعات جالب چند فرهنگی مربوط به نقاط مختلف دنیا به شما تدریس میشه.

.انتشارات مشهور Macmillan English این کتاب آموزشی رو منتشر کرده

این کتاب با یک کتاب کار الکترونیکی برای تمرین های شنیداری و تلفظی همراه هست. تمرین ها شامل پر کردن خاهای خالی، جستجوی کلمه، تست چند گزینه ای و تمرینات دیگه میشه.

بهترین کتاب زبان انگلیسی مناسب سطوح متوسط به بالا

فرادی هم که سطحی بالاتر از میانگین دارند، بهتره با کتاب های استاندارد تمرین کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. ۵ تا از بهترین کتاب های زبان انگلیسی رو در ادامه این لیست آوردیم.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“American English file: Level 4”

این مجموعه کتاب چند جلدی شامل موضوعاتی از قبیل نامه نگاری، گفتگوی محاوره ای و درس های گرامری مختلف میشه.

هدف اصلی این منبع آموزش زبان، بالا بردن مهارت مکالمه شماست و بخش زیادی از کتاب به تمرین های تلفظ اختصاص داده شده.

برای خرید این کتاب با واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید.

وقتی این کتاب رو می خرید، همراه اون یک کتاب کار و یک DVD با درس و تمرین های ویدیویی هم خواهید داشت.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“English unlimited: intermediate coursebook”

“English unlimited” یکی دیگر از سری کتاب های خارق العادست که هدف اون یاد دادن مهارت های ارتباطی با تکیه بر موضوعات جهانی و دنیای واقعیه.

به غیر از درس های اصلی این کتاب شامل یک سری درس های کمکی هست که به شما روش های خودآموز زبان، ایده هایی برای بهتر کردن مهارت صحبت کردن و تمرین کلمات ارائه میده.

حتی با “e-portofilo” DVD میتونید روند پیشرفت خودتونو ثبت و ضبط کنید. و بعدا تفاوت مهارتهای مکالمه ای خودتون رو در بین قبل و حین و بعد از دوره با هم مقایسه کنید.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“Insight: Advanced”

کتاب آموزشی پیشرفته ای که متن های منتخب دقیق اون برای ترویج بحث درباره ادبیات و فرهنگ انگلیسی هست. این کتاب پیشرفته پیچیده ترین مهارت های زبانی را پوشش میدهد.

موضوعات جالب کتاب از زبان تمثیلی و تصویری تا اصطلاحات علمی تنوع دارند.

همچنین مطالبی درباره اقتصاد، علوم، هنر و فرهنگ های کشورهای انگلیسی زبان مختلف همراه با کلمات جدید را در این کتاب خواهید دید. این کتاب ۱۰ درس داره و در انتهای کتاب یک بانک کلمه وجود داره.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“High-Level everyday English”

High level everyday English به طور مشخص برای کسانی که قصد یادگیری زبان به شکل “خودآموز” دارند نوشته شده. اما این کتاب برای بقیه زبان آموزان (سطح بالا) از قبیل معلم ها، کسانی که تجارت می کنند، دانشجوهای دانشگاه و یا افرادی که فقط قصد بالا بردن مهارت های زبانی خودشون به هر دلیلی رو دارند هم مناسبه.

این کتاب به زبان آموزان سطح بالا که هنوز با لغات سخت انگلیسی، اصطلاحات و عبارات مشکل دارن کمک زیادی میکنه.

 این کتاب از مثال های زندگی روزمره برای آموزش کلمات پیشرفته استفاده کرده و تمرینهای خودآزمایی زیادی رو هم شامل میشه.

بهترین کتاب زبان انگلیسی

“Cambridge academic English”

پیشنهاد آخر ما یک کتاب “آکادمیک” هست. Cambridge academic English به سه جلد تقسیم بندی شده که مناسب سطوح متوسط و پیشرفته هست. این کتاب بیشتر مناسب دانشجوهای زبان انگلیسی یا زبان آموزان دوره های آکادمیک متفرقه دیگر هست. موضوعات کتاب طیف وسیعی از رشته های مختلف رو دربر میگیره.

همراه این کتاب میتونید فایل های صوتی و تصویری همایش ها، سخنرانی ها و مصاحبه های دانشجویان دانشگاه کمبریج انگلستان رو داشته باشید.

درس های این کتاب از هم مستقل هستند بنابراین شما میتونید از هر درسی که دوست دارید شروع کنید.

درس ها شامل تمرینات شنیداری، مهارتهای ارتباطی و یادداشت برداری انگلیسی میشن که با استفاده از نکات آموزشی که در خود کتاب به اونها اشاره شده یادگیری مطالب کتاب راحت تر میشه

حالا که با این کتاب ها آشنا شدید، میتونید با توجه به شرایط خودتون و راهنمایی اساتید کتاب مورد نظرتون رو انتخاب کنید. باز هم تاکید میکنیم که کتاب تنها عامل موثر بر یادگیری نیست اما یکی از مهمترین هاست.

برای اطمینان شما عزیزان از انتخاب آکادمی ۲۴talk، یک جلسه مشاوره و تعیین سطح رایگان، به منظور آشنایی بهتر با شیوه‌ی تدریس و بررسی سطح زبان شما در نظر گرفته شده است.این جلسه علاوه بر آشنایی شما با مجموعه، موجب آشنایی شما با استاد و بررسی سطح زبان شما نیز می‌شود.

 

کل مراحل ثبت نام و برداشتن کلاس رایگان فقط یک دقیقه زمان نیاز دارد.