تا حالا به این فکر کردی که می‌تونی هم فیلم ببینی، هم سرگرم باشی و هم در کنارش زبان انگلیسی یاد بگیری؟ فیلم دیدن علاوه بر جنبه‌ی سرگرمی میتونه جنبه‌ی آموزشی هم داشته باشه. گاهی اوقات به اندازه کافی وقت نداریم و اکثر فیلم‌ها بین یک تا دو ساعت زمان می‌برن که واقعا هم زمان زیادیه. اگه می‌خوای با فیلم دیدن زبانت رو تقویت کنی، بد نیست که یادگیری رو با فیلم کوتاه رو تجربه کنی. این طوری هم در زمان صرفه جویی می‌کنی هم سطحت در زبان انگلیسی بهتر می شه. تو این مطلب که در مورد آموزش زبان انگلیسی با فیلمه بهت میگیم که چه جوری با دیدن فیلم کوتاه به پیشرفت زبان انگلیسیت کمک کنی.

یکی از سرگرمی‌های ما تو اوقات فراغت فیلم دیدنه. از این نظر آدما به دو دسته تقسیم میشن. دسته اول اونایی که دوست دارن ساعت‌ها بی وقفه فیلم تماشا کنن و از این کار لذت می‌برن. دسته دوم اونایی که اصولا دوست ندارن وقت زیادی رو به فیلم دیدن اختصاص بدن. یا وقت ندارن و ترجیح میدن فیلم‌های کوتاه ببینن.

فهرست
تعریف فیلم کوتاه
چرا آموزش زبان انگیسی با فیلم کوتاه
چگونه فیلم ببینیم؟
معرفی 10 فیلم کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی 
این نکته ها رو به یاد داشته باشید
چند مزیت دیگه آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاه
جمع بندی

 آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

تعریف فیلم کوتاه

بیاید اول مطمئن بشیم داریم درباره چی حرف می‌زنیم. اصلا تعریف درست فیلم کوتاه چیه؟

یکی از موسسات آموزش سینمایی و بازیگری معروف فیلم کوتاه رو اینطور تعریف کرده: ” تصاویر و یا ویدیوهای متحرک به هم چسبیده که مدت زمان اون ۴۰ دقیقه یا کمتر باشه.” به زبان ساده فیلم کوتاه به ما یک سری تصویر و یا ویدیوهای کوتاه پشت سرهم نشون میده که یه قصه‎ای رو روایت میکنن.

فیلم کوتاه انواع مختلفی داره. مثل فیلم های کوتاه تبلیغاتی، موزیک ویدیو، تریلر(خلاصه فیلم)، انیمیشن داستانی و فیلم های داستانی. فیلم کوتاه به هنری گفته میشه که توسط اون هنرمند میتونه عناصری مثل موسیقی، دیالوگ، عکس و صداگذاری رو با هم ادغام کنه تا در زمان کوتاه پیام خاصی رو برسونه.

چرا آموزش زبان انگیسی با فیلم کوتاه ؟

دقیقا مثل ویدیوهایی که تو یوتیوب می‌بینی هر موقع بخوای میتونی دکمه “start”  و “stop” رو بزنی!

همون جور که از اسمشون معلومه فیلم‌های کوتاه مدت زمان کمی دارن. پس یه راه عالی واسه تمرین گوش دادن و فکر کردن به انگلیسی هستن. به خصوص مواقعی که زمان کافی واسه زبان خوندن نداری. پس یه راه ارزون و راحت برای تمرین زبان، دیدن و آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاهه.

زبان انگلیسی به‌کاررفته در فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی به زبان انگلیسی‌ای که در واقعیت استفاده می‌شه خیلی نزدیک‌تره. و از همه مهم‌تر گویش به‌کاررفته نیز به گویش واقعی نزدیک‌تره. ولی همین فیلم اگه به روش صحیح استفاده نشه کارایی چندانی در بهبود زبان انگلیسیتون نداره.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم - learning english by film

چگونه فیلم ببینیم؟

  • اول از همه فیلمی انتخاب کن که از اون لذت میبری.
  • یک بار تمام فیلم رو ببین و ازش لذت ببر.
  • بعد فیلم رو به چند بخش تقسیم کن.
  • قسمت اول فیلم رو انتخاب کن و با زیرنویس ببین.
  • لغات جدید رو پیدا کن و اون رو در هنگام تماشای فیلم تمرین کن.
  • دوباره همون قسمت رو بدون زیرنویس ببین و کلمات رو تمرین کن.
  • برای بار سوم فیلم رو ببین و این بار تلفظت رو قوی کن.
  • و به همین ترتیب برای هر قسمت این کار رو انجام بده.
آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

معرفی 10 فیلم کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی 

در این بخش بهتون تعدادی فیلم رو معرفی می کنیم که امیدوارم بتونه بهت در یادگیری بیشتر در زبان کمک کنه. اگه هم علاقه داری که مطالب بیشتری در این زمینه بخونی و با فیلم ها و سریال‌های بیشتری آشنا بشی، می‌تونی سایت های برتری که در زمینه ی فیلم و سریال رو مطالعه کنی.

“Dotty”

یه خانم جوان به یه خانم سال‌خورده کار با تلفن همراه رو یاد میده. تصویری از تاثیر گذاری تکنولوژی روی زندگی و روابط نسل های مختلف آدم هاست.

“Everyone’s welcome”

این یک فیلم تبلیغاتی متعلق به شبکه CBeebies (شبکه کودک بی بی سی) هست. تو این فیلم کارگردان با یک گروه از بچه ها که با هم دوستن مصاحبه کرده. تو این مصاحبه ازشون پرسیده فکر می‌کنن با دوستاشون چه فرق‌هایی دارن؟

“Blind Vaysha”

در سال ۲۰۱۷ این انیمیشن کوتاه نامزد دریافت جایزه اسکار شد. قصه اون درباره دختریه که چشم‌های عجیبی داره. از زمان تولد یک چشم این دختر فقط آینده رو و چشم دیگرش فقط گذشته رو می‌بینه. در طول فیلم چالش ها و شیوه زندگی این دختر نمایش داده میشه.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

“The notebook”

قصه پسری تو این فیلم روایت میشه که تو کارهای خونه به مادرش خیلی کمک می‌کنه.

“Allegro”

پیرمردی که می‌خواد زبان انگلیسی یاد بگیره و واسه رسیدن به هدفش از روش‌ها و ترفندهای مختلفی کمک می‌گیره.

“The fear of flying”

یک انیمیشن داستانی درباره پرنده‌ای که از پرواز کردن می‌ترسه.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

“Zero”

شخصیت اصلی “Zero” تو دنیایی زندگی می‌کنه که مردمش با عددهایی که روی سینه هاشون حک شده  قضاوت میشن. این شخصیت که شمارش صفر هست خیلی تنهاست. اما در ادامه با یک “صفر” دیگه آشنا میشه و یاد می‌گیره چه جوری زندگیشو تغییر بده.

در ادامه ۳ تا فیلم بدون دیالوگ رو بهتون معرفی می کنم. شاید عجیب به نظر بیاد اما با این فیلم های بدون دیالوگ هم میشه به آموزش زبان کمک کرد. به این صورت که میتونی روی کاراکترها و اشیا و هر چی که تو فیلم می‌بینی اسم بذاری. سعی کن بعد از یک بار دیدن فیلم خودت برای شخصیت‌ها دیالوگ بنویسی یا شخصیت و رفتار هر کاراکتری رو توصیف کنی. تو فیلم های بدون دیالوگ معمولا از موسیقی واسه رسوندن پیام فیلم به بهترین نحو استفاده میشه. پس نگران نباش چون حتما جذبشون میشی.

“Alike”

این فیلم کوتاه آموزش زبان انگلیسی در واقع یک داستان انیمیشنی زندگی یه پدر و پسره با همه‌ی روزمرگی ها و دغدغه‌های زندگی شهریشون.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

“When I grow up”

این انیمیشن کوتاه و بامزه درباره دختریه که به شغل‌ها و حرفه‌های مختلفی که در آینده می‌تونه انتخاب کنه فکر میکنه.

“Paris/New York”

تو این فیلم عکس‌های دو شهر پاریس و نیویورک پشت هم نشون داده میشن. این عکس ها درباره مدل زندگی توی این دو تا شهر هست. از انواع غذاهای این شهرها تا مردم و فرهنگ و حمل و نقل تو این فیلم نمایش داده میشه.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

این نکته ها رو به یاد داشته باشید:

  • موقع فیلم دیدن سعی کن کلمات جدید رو از بین دیالوگ‌ها پیدا کنی و معنی اونا رو حدس بزنی.
  • از اینکه معنی خیلی از کلمه‌ها رو متوجه نمی‌شی نگران نباش چون می‌تونی از دکمه توقف و دیکشنری استفاده کنی.
  • اگه یه دوست پایه واسه فیلم دیدن داشته باشی خیلی بهتره چون می‌تونی درباره فیلم با هم بحث کنید.
  • از قدیم گفتن دو تا فکر بهتر از یه دونه فکر کار میکنه. چون میتونی با دوستت درباره کلمات انگلیسی و داستان فیلم و دیالوگ‌هاش حرف بزنی. اینطوری خود به خود مکالمه هم می‌کنی و زودتر پیشرفت می‌کنی.
  • اگه هم میخوای از اشتباه کردن در خصوص یادگیری از طریق فیلم دیدن دوری کنی، مقاله ی اشتباهات رایج تماشای فیلم به انگلیسی را بخون.

چند مزیت دیگه آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاه

  • مدت زمان کوتاهی دارن پس حوصلتون سر نمیره.
  • می‌تونی فیلم کوتاه رو تو گوشیت نگاه کنی چون به نسبت حجم کمتری دارن.
  • منبع خوب و معتبری واسه یادگیری زبان هستن.
  • اصطلاحات جدید و به روز انگلیسی تو این فیلم‌ها زیاد پیدا میشه.
  • آموزش زبان انگیسی با فیلم‌های کوتاه واسه همه‌‌ی سنین مناسبه و فیلم های کوتاه برای همه گروه های سنی وجود داره.
آموزش زبان انگلیسی با فیلم learning english by film

جمع بندی

حالا که متوجه شدی می‌تونی با نگاه کردن فیلم، زبان انگلیسیت رو تقویت کنی، پس معطل نکن و این کارو شروع کن. اگه هم مشتاقی که یادگیری رو از روش‌های دیگه امتحان کنی، بهت پیشنهاد می کنم که یادگیری از طریق گوش دادن به پادکست انگلیسی، خوندن داستان کوتاه انگلیسی و دیدن ویدیوهای رایگان انگلیسی رو از دست ندی.

اگه هم توی مسیر یادگرفتن زبان انگلیسی نیاز به یه معلم خوب و متخصص داری که تو هر قدم همراهت باشه بهت پیشنهاد می دم که در دوره مکالمه فشرده یا سایر دوره ها در آموزشگاه مجازی زبان انگلیسی ۲۴talk شرکت کنی.