آیا توام از خوندن کتاب و جزوه‌های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی خسته شدی و بعد از مدتی خوندن رو گذاشتی کنار؟ می دونستی که راه‌های زیادی به جز کتاب خوندن برای یادگرفتن انگلیسی وجود داره و می‌تونی با گوش دادن به آهنگ‌های جذاب، هم تفریح و سرگرمی داشته باشی هم زبانتو تقویت کنی؟ اگه جزو اون دسته از افرادی هستی که از گوش دادن به موسیقی لذت می‌بری و تا حالا شده که بارها و بارها به یه موسیقی گوش بدی و ذهنت درگیر اون آهنگ بشه، می‌تونی از روش آموزش انگلیسی با آهنگ برای یادگیری انگلیسی استفاده کنی. اگه دوست داری ، با ما همراه باش و این مقاله رو بخون.

آموزش انگلیسی با آهنگ

این روش یادگیری هزینه‌ای برات نداره و یه روش خود‌آموز محسوب می شه. اشعار موسیقی چون با احساسات ما سر‌و‌کار دارن، در مغز ما نفوذ می‌کنن و بارها تکرار می‌شن و باعث می‌شن توی ذهنت حک بشن و بعد از مدتی دیگه فراموش کردنش برات غیر ممکن می شه.

فهرست

مزایای آموزش انگلیسی با آهنگ؟
چگونگی آموزش انگلیسی با آهنگ یا موسیقی
معرفی ۱۰ خواننده و گروه برای آموزش انگلیسی با آهنگ
۱- Adele
Celine Dion– 2
Chris de Burgh– 3
Bruno Mars– 4
Taylor Swift -5
John Legend– 6
The Beatles -7
Blue-8
Sam Smith -9
Maroon 5 -10
جمع بندی

چرا آموزش انگلیسی با آهنگ؟

تا حالا شده از خودت پرسیده باشی که چرا دوست داریم یه آهنگ رو چندین بار گوش بدیم، بدون اینکه خسته بشیم؟ چون موسیقی غذای روحه، و ذهن انسان موقع گوش دادن به اون فعال‌تر می شه و زحمت کمتری هم برای یادگیری داره. در صورتی که وقتی که آموزش از طریق کلاس و کتاب باشه، حواست پرتی بیشتر می شه و قطعا ذهن دوست نداره که کلماتی که براش جدیده رو، به راحتی یاد بگیره.

با گوش دادن به موسیقی می تونی کلمات زیادی یاد بگیری. چون بارها و بارها برات تکرار می شن و ملکه‌ی ذهنت می شن. از طرفی هم می‌تونی گرامرت رو تقویت کنی. اگه میخوای راجع به این موضوع بیشتر بدونی، مقاله ی یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ و ترانه با ۸ ترفند عالی رو بخون تا اطلاعات بیشتری به دست بیاری.

  • یادگیری زبان با آهنگ مؤثره.
  • یادگیری زبان با موسیقی به آموختن زبان محاوره‌ کمک می‌کنه.
  • با تلفظ کلمات انگلیسی آشنا می‌شی.
  • انگلیسی رو در ذهنت نهادینه می‌کنی.
  • موسیقی با احساسات ارتباط داره.
  • گوش دادن به موسیقی عادتی دل‌پذیره.
  • موسیقی، فرهنگ انگلیسی رو هم بهت آموزش می ده.
آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang

مزایای آموزش انگلیسی با آهنگ یا موسیقی

با استفاده از این روش‌ها می‌تونی در چهار مهارت Liatening، Writing، Speaking و Reading پیشرفت کنی.

  • از منابع خوب و غنی (مثل یوتیوب) برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ استفاده کن.
  • آهنگ‌های مناسبی انتخاب کن. یعنی آهنگی که مورد پسندت باشه.
  • برای هضم و درک بهتر موسیقی از متن ترانه‌ها کمک بگیر.
  • متن ترانه‌ها و لغات رو مطالعه و تمرین کن.
  • با ترانه هم‌خوانی کن.
  • ترانه رو از حفظ بخون.
  • مرور کن.
  • در انتخاب آهنگ‌های جدید دقت کن و آهنگی رو انتخاب کن که حتما کلمه ی جدیدی ازش یاد بگیری.
آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang

معرفی ۱۰ خواننده و گروه برای آموزش انگلیسی با آهنگ

همونطور که گفتیم موسیقی یا آهنگ، غذای روح و البته نوعی تفریح هم حساب میشه. چه بهتر که ازش چیزی هم یاد بگیری. هر روز ساعت‌ها به آهنگ‌های مختلف گوش می دی. حالا وقتش نیست یک تغییری تو لیست آهنگ‌هات بدی و چند تا گروه و خواننده‌ی جدید رو امتحان کنی؟ لیستی که برات تهیه کردیم شامل خواننده‌های معروفی می‌شه که شاید قبلا هم طرفدارشون بودی یا آهنگ‌هاشون رو گوش دادی. ولی این بار با روشی متفاوت و از دید یادگیری زبان انگلیسی به موزیک‌هاشون گوش بده!

۱- Adele

یکی از قوی‌ترین صدا‌هایی که در چند سال اخیر شنیده شده! ادل مثل فرشته‌ها موسیقی اجرا میکنه و با لهجه‌ی جذاب بریتانیایی می‌خونه! پس با گوش دادن به موسیقی از این صدای آسمانی لذت میبیری.

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ Hello از Adele

Celine Dion– 2

سلین دیون، خواننده‌ی کاناداییه که در کبک به دنیا اومده. از سن نوجوانی فعالیتش رو در زمینه موسیقی شروع کرده و هر روز بهتر از قبل درخشیده و در آخر هم تبدیل به یکی از موفق ترین خوانندگان جهان شد. همه‌ی مرد م جهان، مهارت خوانندگی و توانایی اجرای روی صحنه‌ی اون رو ستایش می‌کنن.

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ Ashes از Celine Dion

Chris de Burgh– 3

اصالتاً بریتانیایی-ایرلندیه و کارش رو در سبک آرت راک شروع کرد. کریس دی برگ که از محبوبیت خاصی در جهان به ویژه در کشورمون برخورداره، بیشتر از ۴۵ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش تو جهان فروخته شده.

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ Lady in bird از Chris de Burgh

Bruno Mars– 4

موسیقی برنو مارس پر از اصطلاحات عامیانه بوده و برای یادگیری زبان انگلیسی کاربرد داره. موسیقی شاد، آرامش‌بخش یا غمگین تو آهنگ‌های برنو مارس پیدا میشه. پس برای هر شرایطی موسیقی داره!

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ Grenade از Bruno Mars

Taylor Swift -5

دختر جذاب موسیقی پاپ با آهنگ های محبوب! آهنگ‌های اون معمولا در مورد رابطه‌های عاشقانه هستن! موسیقی تیلور سوییفت مستقیما با خود شما حرف میزنه و متن های راحتی داره.

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ I forgot that you existed از Taylor Swift

John Legend– 6

فرقی نداره این مرد دوست‌داشتنی چه آهنگی رو بخونه، به هر حال صداش دلنشینه و موسیقیش آرام بخشه! بعد از گوش دادن به آهنگاش و تمرین با اونها کم کم لهجه‌ی آمریکایی رو هم یاد می‌گیری.

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ all of me از John Legend

The Beatles -7

با موسیقی جذاب بیتلز، هر کسی جذب موسیقی راک میشه! اگه کمی باهاش همخونی کنی، لهجه‌ی انگلیسی خوبی پیدا میکنی. اگر نظر من رو بخوای، آهنگ ‘All you need is love’ رو گوش بده تا عشق رو با تمام وجودت حس کنی!

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ Something in the way she moves از گروه The Beatles

Blue -8

گروه پاپ انگلیسی که از دانکن جیمز، سایمون وب، آنتونی کاستا و لی رایان تشکیل شده. بلو در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و به یکی از محبوب ترین گروه ها در اروپا و جهان تبدیل شد. گروه بلو تا الان بیش از ۱۵ میلیون صفحه موسیقی در جهان به فروش رسوندن.

دومین آلبوم One Love در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و آلبومشون برای مدت یک هفته در صدر جدول برترین آلبوم‌های انگلستان قرار داشت.

آموزش انگلیسی با آهنگ amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ one love از گروه Blue

Sam Smith -9

یکی دیگه از صدا‌های آسمانی! آهنگ‌های عاشقانه‌ی این خواننده خیلی از اوقات در صدر جدول قرار داره. و متن‌های راحتش برای افراد غیر انگلیسی زبان و یادگیری فوق العاده‌ست.

آموزش انگلیسی با آهنگ -amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ Diamonds از Sam Smith

Maroon 5 -10

آدام لوین، فرد اول این گروه به جز ظاهر جذابش، صدای خوبی داره و متن‌های خوبی می‌نویسه. همچنین موسیقی رو واضح اجرا میکنه و اصلا تلفظ اشتباهی نداره! به کمک آهنگ‌هاش می‌تونی تلفظ‌های طبیعی و درست رو یاد بگیری.

آموزش انگلیسی با آهنگ - amoozeshe englisi ba ahang
آهنگ cold از Maroon 5

جمع بندی

حالا میتونی لیست آهنگ‌هات رو از اول بچینی و این آهنگ‌های دوست داشتنی رو بهش اضافه کنی. اگه هم می‌خوای از منابع دیگه ای برای آموزش انگلیسی استفاده کنی، بهت پیشنهاد می‌کنم گوش دادن به پادکست انگلیسی رو فراموش نکنی.

اگه لهجه بریتیش رو دوست داری می تونی پادکست انگلیسی BBC رو گوش بدی و اگه امریکن رو ترجیح می دی به پادکست انگلیسی VOA گوش بده.

از طرفی هم می تونی یادگیری انگلیسی رو با داشتن یک استاد که برای آموزش در کنارت باشه رو از طریق شرکت در دوره ی پادکستوری (یادگیری از طریق داستان و پادکست) تجربه کنی. اگه هم تمایل داری، می تونی در دوره مکالمه فشرده یا سایر دوره ها از مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه زبان ۲۴talk شرکت کنی.

فراموش نکن که آموزش انگلیسی با آهنگ هم تفریح و هم یادگیری محسوب میشه. پس ازش لذت ببر!