“قواعد زبان” از دیدن این عبارت چه حسی پیدا می کنید؟ به خودتون میگید باید قواعد زبان انگلیسی رو یاد بگیرم تا بهتر صحبت کنم؟
از اینکه اخیرا زمان زیادی رو صرف به خاطر سپردن قوانین دستورزبان (گرامر) کردید ولی پیشرفت نکردید تعجب می کنید؟
یاد گرفتن قوانین گرامری جذابه به شرطی که به عنوان اصلی ترین بخش بهش نپردازید.

قواعد زبان انگلیسی چیست؟؟؟

اگه در دیکشنری معنی کلمه گرامر رو جستجو کنید به این تعریف می رسید:

یعنی مطالعه درباره نحوه استفاده از کلمات برای ساختن جمله. این ساده ترین تعریف قواعد یا گرامر هست.

قواعد و دستورات هر زبانی شامل یک سری قوانین کلی میشن مثل کاربرد زمان افعال، صفات، قیدها در جمله، انواع فعل ، صفت و … و یا نحوه پرسشی، منفی، مجهول کردن جملات و غیره.

چهار واقعیت مهم در مورد یادگیری قواعد زبان انگلیسی وجود داره که در زیر به توضیح اونا پرداختیم:

آموزش و یادگیری قواعد زبان ساده ست!

“قواعد تعیین میکنند که کلمات چطور باید در یک جمله قرار بگیرند.”

وقتی حرف میزنید یا چیزی می نویسید باید کلمات رو در جای مناسبش قرار بدید تا مردم منظور شما رو بفهمن.
قانون به آدم ها حس راحتی و امنیت میده، یادگیری قوانین زبان به دانش آموز حس خوبی میده و همچنین یادگیری قوانین زبان به دانش آموزها دلگرمی و اعتماد به نفس میده.

قواعد زبان به شما کمک میکنه تا از آزمون های مختلف سربلند بیرون بیاید. همیشه گرفتن نمره خوب به ما حس لذت بخشی میده و فکر میکنیم کار مهمی انجام دادیم پس اگه نمره خوبی در امتحان کسب کردیم یعنی که میتونیم به خوبی هم حرف بزنیم؟ پاسخ منفیه!

بیاید صادق باشیم. یاد گرفتن قواعد زبان از گوش دادن (listening) و خوندن(reding) راحت تره اما به صحبت کردن شما کمکی نخواهد کرد.

اگه قصد دارید رو مهارت صحبت کردنتون کار کنید باید جایگذاری صحیح کلمات در جمله رو بلد باشید. میتونید اصطلاحات و عبارات انگلیسی رو یاد بگیرد اما هیچوقت قواعد رو حفظ نکنید.

قواعد زبان انگلیسی

جملات انگلیسی همیشه هم از قوانین زبان پیروی نمی کنند

قانون چیزی هست که یا میتونید و یا نمیتونید انجامش بدید و یا مجاز یا غیرمجازه به انجام اون هستید.

اید تفاوت بین قواعد زبان مادری خودتون و زبان انگلیسی رو درک کنید. لازمه بدونید یه سری کارها رو در زبان خودتون میتونید انجام بدید در حالیکه در زبان انگلیسی نمیتونید.

در زبان انگلیسی میگیم “I am 20 years old” در صورتیکه در زبان فرانسه همین جمله به این صورت گفته میشه: “I have 20 years”

وقتی دارید به زبان انگلیسی صحبت میکنید نباید بگید ” I have 20 years”

با این حال خیلی چیزها در انگلیسی پیچیده هستن. این غیرممکنه اگه بخوایم برای هر جمله انگلیسی یک قانون قائل بشیم. بعضی وقتا جواب “چرا؟” میشه “همینی که هست” !

فکر نکنید که قواعد زبان یک گروه از قوانین هستن. به قواعد به چشم زیربنای تشکیل دهنده مهارت های زبان نگاه کنید. قواعد زبان پایه یادگیری بقیه مهارت ها هستند. در گرامر افعال، صفات، قیدها، کلمات ربط، حروف اضافه و… رو داریم که هر کدوم وظیفه ای خاص دارن.

لازمه که اجزای جمله سر جای مناسب قرار بگیرن اما راه های فراوانی برای درست کردن یک جمله وجود داره. روش جمله بندی صحیح رو از گوش دادن به افراد انگلیسی زبان یا حرفه ای و یا از راه مطالعه یاد میگیریم.

قواعد زبان انگلیسی

افراد انگلیسی زبان قواعد زیادی رو در مدرسه یاد نمیگیرند

اگه از اهالی بومی کشورهای انگلیسی زبان بپرسید که حروف ربط یا قید حالت چیه احتمالا جوابشون “نمیدونم” خواهد بود.

انگلیسی زبان ها از طریق حفظ کردن قواعد و گرامر زبان انگلیسی رو یاد نگرفتن. بلکه اونها ابتدا به دنیای پیرامون خودشون گوش دادن و بعد در مدرسه یاد گرفتن که چطور بخونن و بنویسن. به همین شکل پیشرفت زبانشون با بیشتر گوش دادن و مطالعه کردن زبانشون ادامه پیدا کرده. به نظر میاد انتظار دونستن همه قواعد از زبان آموزها منصفانه نیست.

قواعد زبان انگلیسی

“حفظ کردن” قواعد زبان (گرامر) مانع پیشرفت شما میشه

اگه جمله ای رو ببینید که از نظر دستوری با آموخته های قبلی شما تفاوت داره چه کار می کنید؟ ازش رد میشید؟ یا با خودتون میگید حتما من اشتباه میکنم؟

برای مثال می دونستید از فعل حال ساده یا حال استمراری میتونید برای توصیف زمان آینده استفاده کنید؟

“?What are you doing this weekend “

میدونید اگه درباره اتفاقات اخیر امروز حرف میزنید میتونید از کلمه “today” همراه با فعل گذشته(ماضی) ساده استفاده کنید؟

What did you learn today?” (mother speaks to son after school)

در صورتیکه که کلمه “today” مربوط به زمان حال هست و قبلا یاد گرفتیم که نباید اونو با افعال ساده گذشته بکار ببریم.

قواعد زبان انگلیسی


وقتی سعی می کنید انگلیسی رو با قوانین مختلف اون یاد بگیرید در واقع خودتون رو محدود می کنید. بهتره زبان رو با یاد گرفتن جملات یاد بگیرید تا حفظ کردن قوانین. بدون وجود قواعد زبانی انسانها نمی تونن با هم ارتباط موثر برقرار کنند.

اولین ویژگی دوره های آکادمی ۲۴talk اینه که همه سطوح آموزشی رو از مبتدی تا پیشرفته پوشش میده. یعنی در هر نقطه از مسیر یادگیری که باشین میتونین بعد از تعیین سطح و مشاوره رایگان، بصورت آنلاین به فراگیری زبان مشغول بشین. دوره‌های ۲۴talk حتی به افرادی که سابقه شرکت در کلاس زبان ندارن هم کمک میکنه. نکته بعد اینه که این دوره ها، همزمان با حفظ تاکید بر مهارت اساسی مکالمه، همه مهارت های زبانی رو پوشش میده و نگاه جامع و عمیقی به همه جنبه های زبان داره.